
האם ידעת שעלות השגת לקוח חדש היא כמעט פי 10 יותר יקרה מאשר עלות שימור לקוח קיים? והסיכוי למכור ללקוח קיים הוא פי 3 גבוה יותר מאשר ללקוח חדש.
האם ידעת שהפרמיה שנמכרת ללקוח קיים גבוהה משמעותית מהפרמיה ללקוח חדש?
האם ידעת שרק 4% בערך מהלקוחות הלא מרוצים שלך יעדכנו אותך שאינם מרוצים? הם פשוט הולכים למקום אחר.
את זה חייבים וניתן לעשות יחסית בקלות.
"לגעת" בלקוח, כל הזמן, בטלפון, בפגישה, במייל, כל הזמן/!
הבסיס המינימלי לניהול קשר לקוחות הוא 4 -5 נקודות מגע שנתיות שכל סוכן צריך להתייחס אליהן מול כל לקוח:
- ברכה אישית ליומולדת
- ברכה אישית לראש השנה , פסח
- הדו"ח השנתי של החיסכון הפנסיוני
- תזכורות לקראת מועדי חידוש פוליסות
- קביעת פגישת שירות פרונטלית
לשם כך חייבים לנהל את מערכת הלקוחות שלנו באופן מיטבי עם מערכת CRM.
גם מערכת CRM בסיסית צריכה לתת לכם כלים לקשרי לקוחות טובים, להקטנת הצורך בתהליכי שימור לקוחות והגדלת היכולת לטיפוח לקוחות.
כל מערכת CRM, ולו הפשוטה ביותר, צריכה לאפשר ביצוע יעיל של פעולות אלה, בתהליך חצי אוטומטי או ידני.
סוכן שנוכח באופן שוטף בצמתי החיים של לקוחותיו, ידע לזהות נקודות מגע נוספות.
אין צורך להציג לכם את המושג CRM, שפירושו 'ניהול קשר לקוחות' – Customer Relation Management.
בבסיסו המושג מתייחס לכלל הפעילות מול כלל הלקוחות – הפוטנציאליים, החדשים והפעילים – אך עם הזמן הוא השתרש כביטוי מייצג להליכי טיפול בפניות חדשות (לידים) ובלקוחות פוטנציאליים.
היום, ברוב המקרים בהם נשמע הביטוי CRM, זאת ההתייחסות – רכש לקוחות חדשים.
הטיפול בלקוחות הקיימים נכלל בדרך כלל תחת ההגדרה 'שימור לקוחות'.
זאת לא רק טעות מילולית, היא מבטאת גם טעות תפעולית, שגורמת לאי מיצוי היכולות של פתרונות ה-CRM המותקנים בסוכנויות השונות, ובהזנחה של השיווק האקטיבי ללקוחות קיימים.העובדה שטיפול בלקוחות קיימים נכס תחת 'שימור לקוחות' מעידה יותר מכל על כך, שלקוח קיים נהנה מתשומת לב רק כאשר מסתמנת בעיה לגביו.
למעשה, העקרונות עליהן מבוססות מערכות ה-CRM החדשניות, נועדו להקטין ככל האפשר את הצורך במאמצי שימור לקוחות, ולהגדיל את האפשרויות לטיפוח לקוחות.
מאגר הלקוחות הקיימים, שאפילו בסוכנות קטנה עשוי להגיע לכמה אלפים, הוא המעיין הנובע של הזדמנויות שיווק ומכירה. ככל שמערכת ה-CRM משוכללת יותר כך ניתן לזהות יותר הזדמנויות בזמן קצר ובמאמץ מינימלי. למעשה, כל שאילתא במערכת יכולה לחשוף הזדמנות חדשה.
אבל גם בלי מערכת CRM משוכללת, יש הרבה מה לעשות והמון אפשרויות למיצוי הפוטנציאל של מאגר הלקוחות הקיימים. אפילו עם מנגנון CRM פשוט או מיושן, ניתן לייצר מהלכים מניבים.
פשוט מאוד – תפגשו עם הלקוח שלכם!!!