
מה ניתן ללמוד מן המגמות החדשות שמתחלות להתפתח בתחום השיווק של ביטוחי רכב?
בזמן שאתם הייתם עסוקים במשבר הביטוח הסיעודי, מאבק העמלות בביטוח חיים, ובמאמץ לשווק ביטוחי בריאות, התחוללה מהפכה שיווקית בעולם האלמנטר, שניתן ללמוד ממנה ולהסיק מסקנות פרקטיות גם לשכלול השיווק של פתרונות בתחומי בריאות, חיים ופנסיה.
ביטוח רכב – יורדים לפרטים
ביטוח הרכב הוא, ככל הנראה התחרותי ביותר בענף הביטוח. הנוכחות של מבצעי ההנחות וההוזלות היא מסיבית לאורך כל השנה, וכעת – לקראת סוף השנה – אפילו יותר. הזמינות של פתרונות ביטוח רכב באופן דיגיטלי, מעצימה את התופעה, שכן צרכני ביטוח הרכב הם מוטי מחיר באופן מובהק. מחפשים את הביטוח הכי זול.
אלא שלאחרונה מתחילה לבצבץ מגמה חדשה, של פילוח קהלים והתאמה אישית של התכולות והכיסויים. החברות עדיין אינן יכולות לשחרר את חגורת המבצעים השוחקת, אך הן מתחילות לפתח תודעה של ערנות צרכנית – כיסוי הולם במחיר הוגן.
המסר הוא, שגם ביטוח רכב הוא מוצר הרבה
פחות פשוט ממה שנדמה, יש המון אפשרויות, חשוב לרדת לפרטים, וכדאי לשקול היטב מה
קונים לפני שקופצים על הצעת מכר אטרקטיבית.
כתוצאה מכך מתחילים להיווצר פילוחים של שיווק לצעירים, משפחות קטנות, בעלי רכב
שני, מבוגרים וכד' – לפי מאפייני סגנון חיים, מצב כלכלי, ושימוש ברכב.
זה פועל גם לטובת סוכני האלמנטר, שאיבדו את השליטה בכל הקשור לביטוחי רכב. המגמה החדשה של צרכנות נבונה, מחזירה את הייעוץ המקצועי שלהם למרכז הבמה.
מה ניתן ללמוד מהמגמות החדשות בביטוח רכב?
שני דברים במהפכה השיווקית המתהווה בעולם בביטוח הרכב, צריכים למשוך את תשומת הלב של סוכני ביטוח החיים והפנסיה:
- הערנות הצרכנית – יש להניח כי גם בתחומי ביטוח בריאות, בו יש מגוון אפשרויות גדול ומתפתח, ועוד יותר מכך בתחום הפנסיוני, לצרכן יש מודעות נמוכה לתמהיל הפנימי של הפתרונות – הכיסויים השונים ומשמעויותיהם.
- הפילוח לקבוצות מטרה ממוקדות – בתחומי ביטוח בריאות וחיסכון פנסיוני, רמת הפילוח של קהלי המטרה צריכה להיות אפילו יותר מדויקת. לדוגמא, בקהל המבוגר יש הבדל צרכני/שיווקי בין קבוצות של המתחילים לחשוב על הפרישה, המתקרבים לפרישה, ואלה שכבר אחרי הפרישה.
ודאי
שמתם לב כי שתי תופעות אלה מתכתבות עם המגמה החזקה והמתמשכת של מעבר להכנסות
משירותי ייעוץ.
מי שישכיל לרכוש את הידע המקצועי העדכני ביותר, וליישם את שיטות השיווק החדשניות,
יזכה ביתרון על פני המתחרים.
את הדרכים להפגין את יתרונות הידע שלכם, מול לקוחות קיימים ופוטנציאליים, אתם כבר מכירים – אתר אינטרנט פעיל, ניוזלטר תקופתי, דף פייסבוק וכד'.