כחלק ממהפכת חוזר צירוף לביטוח, הוצגו הנחיות קפדניות של המפקח על הביטוח בכל הקשור למכירה טלפונית של מוצרי ביטוח. חשוב לדעת
חוזר צירוף לביטוח מסדיר שורה של עניינים בין צרכני הביטוח לבין גורמי הביטוח – חברות וסוכנים. אחד מן הנושאים החשובים ביותר בו עוסק החוזר הוא המכירה הטלפונית. למעשה, החוזר העדכני כולל שורה של שינויים המייצגים הקפדה יתרה בכל הקשור למכירה טלפונית.
לצפייה בחוזר צירוף לביטוח נוסח עדכני
הסיבה לכך, בכל הקשור למכירה טלפונית של ביטוח, נובעת מתופעה של מכירה לא עניינית של מוצרי ביטוח שהתחוללה בישראל עד לפני מספר חודשים, כאשר צרכני ביטוח נלחצו לקנייה של פתרונות כפולים או כאלה שאינם דרושים להם.
כתבה באתר Ynet
מה חשוב לדעת?
- כללי המכירה הטלפונית מעוגנים ברגולציה ויש אכיפה מחמירה בנושא.
- אי העמידה בכללים חושפת את הסוכנים לסנקציות ולעיצומים כבדים.
- ההנחיות תקפות גם לגבי סוכנים שמחתימים את הלקוחות על טפסי הצעה רגילים (לא טלפונים) אחרי שצירפו אותם לביטוח בשיחת מכירה טלפונית.
באחריות הסוכן: היערכות לעבודה במכירות טלפונית
- פתיחת תיבת דואר מאובטחת ( כספת ) להעברת ההקלטות על שיחות המכירה – מול מרכז התמיכה הטכנולוגי בחברת הביטוח הרלוונטית.
- בניית / התאמת תסריט שיחת המכירה לפי דף ההנחיות (ראו בהמשך).
- הדרכה יסודית של צוות המוקד ומנהליו אודות כללי המכירה הטלפונית, מוצרים וטפסים למכירה טלפונית, בקרה צמודה.
בקובץ המצורף בזה מרוכזות ההנחיות המקצועיות והרגולטוריות שיש לפעול על פיהן בעת מכירה טלפונית.
מומלץ להדפיס את הקובץ ולפעול על פיו (הקליקו להגדלה)