טיוב מידע – האתגר השיווקי הגדול של הסוכן לשנה החדשה
העולם עובר לפרסונליזציה, וענף הביטוח הוא בין המובילים את המהפכה. כיצד אתם צריכים להתכונן?

מאגר הלקוחות שלך, זה שאספת בעמל רב הוא הנכס היקר ביותר של העסק שלך, וכדי לשמור עליו וליהנות מפירותיו עליך לדאוג לטייב את המידע שיש לך על הלקוח.
מי שלא יעשה זאת, עשוי למצוא את הלקוח נוטש למתחרים.
כיצד אתם צריכים להתכונן?
העולם עובר לפרסונליזציה (התאמה אישית של פתרון לצרכים הספציפיים של אדם מסוים), וענף הביטוח הוא בין המובילים את המהפכה.
המונח "התאמה אישית" מלווה אתכם כסוכני ביטוח כבר שנים רבות, אם לא עידן ועידנים. למעשה, כל פוליסה שאתם מנפיקים לכל לקוח היא פתרון בהתאמה אישית – לצרכי ביטוח וליכולות כלכליות. מוצר ביטוחי או פנסיוני שהותאם במיוחד ללקוח המסוים.
יותר מזה, מרבית המוצרים והפתרונות שאתם מספקים מחייבים ליווי צמוד לאורך זמן, והתאמה למצבים משתנים והתפתחויות בחיי הלקוח. אין יותר "התאמה אישית" מזה.
בפועל, תחומי הביטוח והפנסיה מתווים דרך בנושא התאמה אישית, ומהווים מודל ללמידה ולחיקוי עבור הרבה ענפים אחרים.
בעידן הדיגיטלי יש להתאמה אישית מימדים
נוספים. אתם ודאי כבר נחשפתם למושג "פרסונליזציה", שמתייחס בעיקר להתאמה
אישית אונליין, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
דוגמא בסיסית; כניסה למידע אישי אודות פוליסות הוא שירות בהתאמה אישית, המזהה את
הלקוח אחד-לאחד, ומציג לו את המידע האישי שלו – הפוליסות שלו, היתרות שלו,
התשלומים שלו וכד'.
גם שליחה של ברכת יומולדת ללקוח, בהודעת מייל או סמס, היא שירות בהתאמה אישית; מערכות CRM יודעות לזהות תאריך לידה ולייצר, באופן אוטומטי, הודעת ברכה שנשלחת ללקוח במועד. כולל תמונה, או סרטון, וכמובן טקסט ברכה אישי, עם שם הלקוח.
באותה מידה, המערכות יודעות לייצר תוכנית ביטוח בהתאמה אישית, עפ"י מאפייני הלקוח.
כדי שכל זה יעבוד צריך שהמידע יהיה זמין ונגיש. אם אין תאריך לידה, גם המערכת המתוחכמת ביותר לא תוכל לשלוח ברכה אישית. אם מאפייני הלקוח חסרים או שאינם מעודכנים, התוצרים לא יוכלו להיות אפקטיביים.
המשמעות היא, שהאתגר השיווקי
החשוב ביותר לסוכן בשנה הקרובה, הוא טיוב מאגר הנתונים של הסוכנות, כתשתית לשיווק,
מכירות ושירות בהתאמה אישית.
זה העתיד, והוא כבר כאן.
מערכות ה-CRM והכלים המתקדמים לניהול מידע, כוללים פונקציות רבות מובנות בתוכן,
זמינות לשימוש כמעט מיידי – קישור בין מוצרים ללקוחות, בין קבצים למוצרים, בין
תיעוד ללקוח ועוד.
אתם רק צריכים לוודא שכל הפונקציות מוכרות ומובנות לכם, וכל המידע שמאפשר לפונקציות
האלה לייצר תועלת אכן זמין להן.
טיוב של מאגר המידע הוא מהלך מורכב וארוך טווח, המחייב התגייסות כוללת של הסוכנות, בארבעה מישורים:
- תשתית טכנולוגית מתאימה. כאמור, מרבית המערכות המתקדמות מהוות בסיס טוב.
- מבצעי טיוב באמצעות דואר אלקטרוני, טפסים אלקטרוניים ושיחות קוליות אישיות.
- הטמעת תהליכים ונהלים ברורים ופשוטים לתיעוד הפעילות, ולהבטחת מידע עדכני בכל רגע נתון.
- אמצעי ותהליכי בקרה.
שנת טיוב מוצלחת.