עם הרחבת תחומי הפעילות של הסוכן עולה הדרישה לידע ושירות מקצועיים בכל הקשור להיבטי מיסוי. העתיד כבר כאן
אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך ארוך טווח שתוצאתו היא הרחבה משמעותית של תחומי הפעילות של סוכן הביטוח. ככל שלסוכן יש יותר אפשרויות על מדף המוצרים, בדגש על מוצרים בעלי היבט פיננסי, כך נדרש ממנו ידע בתחומי מיסוי. הידע דרוש הן כדי לנהל את העסק שלו בצורה נבונה והן כדי לספק את הדרישה הגוברת של לקוחות להתייחסות מקצועית להיבטי מיסוי.
בפני הסוכן עומדות שתי אפשרויות לספק ללקוחותיו מענה בשאלות מיסוי:
- הרחבת הידע הפנימי בסוכנות, בין אם ע"י הרחבת הידע האישי ובין אם ע"י שכירת בעלי מקצוע מתאימים
- יצירת שיתוף פעולה מקצועי-עסקי עם גורם המתמחה בתחומי מיסוי
בכל דרך, על מנת להתמודד עם האתגרים, הסוכן חייב בעצמו להבין את הנושא ולו כדי לדעת כיצד לנהל את בעלי המקצוע ואת שיתופי הפעולה הרלוונטיים.
תחומים בהם נדרשת התייחסות להיבטי מיסוי
- הפקדות שכירים, עצמאיים ומעסיקים לאפיקי חיסכון פנסיוני
- השקעות באפיקי חיסכון כגון פוליסות השקעה, קופות גמל להשקעה וכד'
- משיכות ופדיונות לקצבה ובמסגרת הונית
- תכנון פרישה
- ניהול פיננסי של לקוחות פנסיונרים
במבט קדימה ניתן לצפות כי גם עניינים הקשורים לעיזבון, נכסי נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות יעמיקו את הצורך של הסוכן לידע תיאורטי ומעשי בתחומי מיסוי.
DNR-pension-taxing-2018הלקוח צריך לדעת שיש לך פתרון בשבילו
סוכן שרואה את העתיד ומבין כי מענה בנושאי מיסוי הינו בלתי נמנע, יכול להעריך כי יכולתו לספק את המענה ברמה טובה היא, למעשה, אתגר שיווקי-מכירתי. אין כל ספק כי הציפייה של לקוחות תהיה ברמות הגבוהות ביותר, ככל שיותר ויותר פעילויות פיננסיות יעברו לערוצים מסורתיים לטיפול הסוכן.
לכן על הסוכן לא רק לצבור ידע ויכולת אלא גם להפגין אותם, לתת ללקוח את תחושת הביטחון כי ענייני המיסוי נלקחים בחשבון ומטופלים באופן המקצועי ביותר.
מעבר להמלצה המובנת מאליה של רכישת הידע המתאים – באמצעות קורסים, השתלמויות או לימוד עצמי – על הסוכן לוודא כי לקוחותיו יודעים על היתרון המקצועי.
אתר האינטרנט של הסוכנות, וערוצי ההפצה ברשתות חברתיות, מהווים במה מצוינת להפגנת ידע בתחומי מיסוי באמצעות מאמרים וסקירות בנושא.