
טיפים והמלצות בראייה שיווקית לקראת שנת 2020 והעשור החדש שבפתח
לקראת תום 2019 והמעבר לעשור חדש, הרשת מלאה בסקירות של המגמות בכל תחומי החיים, בכלל זה בתחום השיווק של עסקים קטנים ובינוניים.
שני דברים מאוד בולטים במבט קדימה: התלות בפלטפורמות דיגיטליות גוברת, והצורך בתוכן איכותי להנעת תהליכי השיווק והשירות הופך ליותר ויותר אקוטי.
המשמעות הפרקטית: מתקדמים בכל הקשור לטרנספורמציה דיגיטלית, וממשיכים לייצר ולהפיץ תוכן,.
דגשים 2020 לטרנספורמציה דיגיטלית
רוב גדול של סוכני הביטוח כבר משתמש בפלטפורמה דיגיטלית כלשהי, המותאמת במיוחד לצרכים ולמאפיינים של הענף. קיימות מספר פלטפורמות מוכרות שמחלקות ביניהן את השוק, וכולן מספקות מענה סביר ויותר.
חלק מן המערכות הללו כבר מוכנות לאינטגרציה עם מערכות תוכן, שיווק והפצה, אחרות בדרך.
מה שחשוב הוא, שמערכות הניהול ומערכות השיווק "ידברו" ביניהן, וזהו הדגש לשנת 2020 בנושא הטרנספורמציה הדיגיטלית – לחבר את מערכות הניהול (בעיקר CRM) למערכות השיווק והשירות.
דגש נוסף הוא הכנת אתר האינטרנט לפעילות אונליין – הצעות מחיר, מכירה ישירה, ושירותים מקוונים ללקוח. ככלל, כל המערכות המתקדמות לבנייה וניהול אתרים תומכות באפשרות הזאת. כלומר, מי שיש לו אתר אינטרנט מיושן צריך לשקול שדרוג.
דגשים 2020 לשיווק באמצעות תוכן
התוכן ימשיך להיות חומר הבעירה של תהליכי השיווק והמכירה גם ב-2020 ועוד שנים קדימה. מי שהתחיל להשקיע באסטרטגיית Content Marketing (שיווק באמצעות תוכן) בשנתיים-שלוש האחרונות, יקצור פירות. מי שעדיין לא התחיל, צריך לשים את התוכן כיעד מרכזי ל-2020.
כל מה שהיה נכון לגבי שיווק באמצעות תוכן עד כה – איכות, שימושיות, אופטימיזציה – נכון ביתר שאת גם הלאה. חשוב במיוחד לשים לב לשינויים ולהתפתחויות בכל הקשור לקידום אורגני במנועי חיפוש, על מנת למקסם את הפוטנציאל של ההשקעה בתוכן.
גוגל נותן עדיפות לתוכן מקצועי/שימושי
עשיר וארוך, ולתוכן קצר וממוקד שמספק תשובות איכותיות לדילמות נפוצות. האתגר היה
ונשאר – תוכן שנותן ערך אמיתי לגולש/משתמש.
כמו-כן, גוגל נותן עדיפות לאתר פעיל. אין ציפייה מאתר של סוכנות קטנה להתעדכן
באותה תדירות כמו אתר חדשות גדול, אבל לפחות עדכון משמעותי אחד בחודש יעשה את
ההבדל. אפשר גם לטפל בתכנים מן העבר, על מנת להראות לגוגל שהאתר מטופל ומתעדכן.
לעסקים קטנים ובינוניים יש קושי בנושא שיווק באמצעות תוכן, כי מדובר במאמץ הדורש תשומת לב רבה וזמן יקר. הפתרון הוא מיקור חוץ (אאוטסורסינג) באמצעות ספקי תוכן. זוהי כעת ההמלצה החמה לעסקים ברחבי העולם, בכל הקשור למתן מענה לדרישות בנושא שיווק באמצעות תוכן.
אחרי שכל זה נאמר, יש להדגיש כי ככל שהדיגיטציה מתרחבת ועלם התוכן תוסס, שני דברים לא השתנו ב-2019 ולא ישתנו גם ב-2020 או בשנים הבאות – והם כתמיד בראש סולם העדיפויות השיווקי:
שנה טובה ועשור מוצלח.